
رامبد جوان در مصاحبهای جنجالی فاش کرد که هزینه تولید هر قسمت از برنامه جدیدش، «کارناوال»، بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان برآورد میشود. او همچنین مدعی شد تاکنون بیش از ۴۲ هزار پرس غذا برای این پروژه تهیه شده است.
افشای ارقام بیسابقه در تولیدات تلویزیونی و نمایش خانگی
رامبد جوان، کارگردان و مجری سرشناس، در گفتوگوی اخیر خود با پادکست جعبه سیاه، ارقام شگفتانگیزی را درباره بودجه تولید برنامه جدیدش، «کارناوال»، فاش کرد که بلافاصله به یکی از داغترین بحثهای فضای مجازی تبدیل شد.
بر اساس اظهارات جوان، هزینه تولید هر قسمت از این برنامه تفریحی و استعدادیابی، بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است. این رقم، «کارناوال» را به یکی از پرهزینهترین برنامههای تاریخ تولیدات صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی تبدیل میکند.
۴۲ هزار پرس غذا؛ نمادی از مقیاس عظیم پروژه
رامبد جوان برای نشان دادن مقیاس و عظمت پروژه «کارناوال»، آماری جالب و کمسابقه را در حوزه تأمین تدارکات پشت صحنه مطرح کرد. او مدعی شد که تاکنون بیش از ۴۲,۰۰۰ پرس غذا برای عوامل، تیمهای فنی، میهمانان و شرکتکنندگان این پروژه بزرگ تهیه و توزیع شده است.
این ادعا، هرچند به صورت ضمنی، نشاندهنده تعداد بسیار زیاد عوامل انسانی دخیل در تولید «کارناوال» و مدت زمان طولانی ضبط آن است.
بازگشت جوان به دنیای استندآپ و تولیدات جدید
«کارناوال» که ظاهراً با هدف ایجاد یک فضای جدید سرگرمی و استعدادیابی طراحی شده، پس از سالها دوری رامبد جوان از برنامهسازیهایی با مقیاس بزرگ پس از «خندوانه»، به نوعی بازگشت او به دنیای تولیدات پرمخاطب محسوب میشود. (لازم به ذکر است که رامبد جوان اخیراً با یک برنامه دیگر نیز به دنیای استندآپ کمدی بازگشته است.)
این اظهارات در حالی مطرح میشود که بودجه تولیدات سینمایی و تلویزیونی ایران همواره مورد بحث بوده است و اعلام چنین ارقام نجومی توسط یک چهره مشهور، میتواند بحثها را در مورد توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه (ROI) در تولیدات رسانهای کشور دوباره داغ کند.



