اوایل این هفته، نتفلیکس تأیید کرد که KPop Demon Hunters به پربینندهترین فیلم انیمیشن تاریخ این پلتفرم تبدیل شده است. اکنون در ششمین هفته از انتشار خود، این انیمیشن موزیکال فانتزی بیش از ۱۳۲ میلیون بار در سراسر جهان دیده شده و ظاهراً هیچ نشانهای از کند شدن رشد محبوبیت آن دیده نمیشود.
اگرچه نتفلیکس تاکنون برنامهای رسمی برای گسترش KPop Demon Hunters اعلام نکرده، اما گزارشی تازه منتشر شده حاکی از آن است که برنامههایی برای تبدیل این فیلم به یک فرنچایز کامل در حال شکلگیری است.
در مقالهای مفصل که به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه KPop Demon Hunters ممکن است به یخزده (Frozen) نتفلیکس تبدیل شود، وبسایت TheWrap گزارش داده که برنامههایی برای ساخت دو دنباله دیگر در جریان است، به طوری که این فیلم به یک سهگانه (تریلوژی) تبدیل خواهد شد.
این مقاله همچنین فاش میکند که نتفلیکس در حال بررسی پروژههای احتمالی دیگری نیز هست، از جمله ساخت یک نسخه لایو اکشن از این انیمیشن و حتی احتمالاً تولید یک نمایش موزیکال صحنهای.
گزارشها حاکی از آن است که نتفلیکس KPop Demon Hunters را اثری با پتانسیل فرنچایز شدن میداند و آن را با Frozen دیزنی مقایسه میکند. البته واضح است که این انیمیشن نتفلیکس هرگز به فروش گیشهای مشابه Frozen نخواهد رسید، چرا که نتفلیکس تنها از طریق استریم عمل میکند، اما همچنان امکان بهرهبرداری گسترده از محبوبیت آن از طریق گسترش به حوزههای مختلف همچون دنبالهها، محصولات جانبی، اقتباسهای داستانی و موارد دیگر وجود دارد.
مگی کانگ، خالق و کارگردان مشترک KPop Demon Hunters، پیشتر در گفتوگو با ScreenRant درباره احتمال ساخت دنباله گفته بود که همیشه در حال فکر کردن به ایدههای جدید هستند.
شکارچیان دیو کیپاپ تاریخساز شد — پنج هفته پس از انتشار
کانگ میگوید:
«همیشه داستانهای فرعی وجود دارند و ما در حین ساخت این فیلم، به چیزهایی فکر کردهایم. سؤالهای زیادی هستند که پاسخ داده شدهاند، اما نه بهطور کامل. فکر میکنم فضای زیادی برای کاوش وجود دارد.»
دنبالههایی که نتفلیکس در حال برنامهریزی برای آنهاست، احتمالاً تا چند سال دیگر آماده نخواهند شد، بنابراین این شرکت باید راههایی برای حفظ جذابیت KPop Demon Hunters در یک فضای سرگرمی در حال تغییر بیابد. یکی از این راهها میتواند ساخت انیمیشنهای کوتاه، عرضه محصولات جانبی و انتشار موسیقیهای جدید باشد.
همانطور که پیشتر گزارش شده، KPop Demon Hunters فقط در صدر جدول نتفلیکس قرار ندارد، بلکه در صدر جدول موسیقی نیز جای گرفته است. قطعه اصلی این فیلم با عنوان “Golden” اثر گروه HUNTR/X موفق شده است تا به رتبه اول جدول اسپاتیفای در آمریکا و جهان صعود کرده و در آن باقی بماند. اگر نتفلیکس بتواند آهنگهای جدید بیشتری منتشر کند، این موضوع میتواند در حفظ مشارکت هواداران مؤثر باشد.
داستان اصلی فیلم
وقتی که ستارههای سوپراستار کیپاپ رومی، میرا و زویی در حال فروش تمام بلیتهای استادیومها نیستند، از هویتهای مخفیشان به عنوان شکارچیان دیو برای محافظت از طرفدارانشان در برابر خطرات ماورایی استفاده میکنند. آنها باید با بزرگترین تهدید خود روبهرو شوند — گروه پسرانهای از دیوها که خود را بهصورت گروه موسیقی محبوب جا زدهاند.
این اثر از همکاری نتفلیکس و استودیو انیمیشن سونی (سازنده Spider-Man: Across the Spider-Verse) شکل گرفته و یک ماجراجویی پرانرژی، هیجانانگیز و همراه با آهنگهای جدید و اوریجینال است. همچنین آهنگی جدید و اختصاصی با اجرای جونگیون، جیهیو و چایونگ از گروه TWICE در این فیلم حضور دارد.
KPop Demon Hunters هماکنون از نتفلیکس در دسترس است.