اخبار فیلم و سریال

پارامونت ساخت فیلم لایو اکشن «Call of Duty» را رسماً تأیید کرد

استودیوی پارامونت پیکچرز در همکاری با اکتیویژن به طور رسمی اعلام کرد که مجموعه بازی مشهور Call of Duty به فیلم لایو اکشن تبدیل خواهد شد.

جزئیات اعلام خبر

دیوید الیسون، رئیس و مدیرعامل پارامونت، در بیانیه‌ای گفت:

«به‌عنوان یک طرفدار قدیمی Call of Duty، تحقق این پروژه برای من یک رؤیای واقعی است. از نخستین کمپین‌های جنگ جهانی در نسخه‌های اولیه تا Modern Warfare و Black Ops، ساعت‌های بی‌شماری پای این بازی سپری کرده‌ام. حالا اعتماد اکتیویژن و میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان برای انتقال این جهان داستانی خارق‌العاده به پرده سینما، هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیتی سنگین که ما با جدیت بر عهده می‌گیریم.»

او افزود: «ما با همان تعهد و دقتی که در ساخت Top Gun: Maverick به کار گرفتیم، به سراغ این پروژه می‌رویم تا استانداردهای بالای این فرنچایز و طرفدارانش را حفظ کنیم. مطمئن باشید هدف ما ارائه یک تجربه سینمایی است که هم میراث این برند منحصربه‌فرد را گرامی بدارد و هم نسل جدیدی از مخاطبان را جذب کند.»

مسیر ورود پارامونت به دنیای بازی‌ها

این اقدام پارامونت پس از موفقیت همکاری‌اش با سگا در ساخت فیلم‌های لایو اکشن Sonic the Hedgehog صورت می‌گیرد؛ مجموعه‌ای که طی پنج سال با فروش جهانی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای اقتباسی تبدیل شد.

تاریخچه پروژه Call of Duty

بر اساس گزارش Puck، فیلم «Call of Duty» هم‌اکنون در اولویت مدیران ارشد پارامونت از جمله دیوید الیسون، دانا گلدبرگ و جاش گرینستاین قرار دارد، هرچند هنوز تیم خلاق پروژه مشخص نشده است.

جالب آنکه در سال ۲۰۱۵، اکتیویژن تلاش داشت تا یک دنیای سینمایی مستقل برای Call of Duty بسازد و حتی استودیوی Activision Blizzard Studios را تأسیس کرد. در آن زمان، نام‌هایی چون تام هاردی و کریس پاین برای نقش‌آفرینی مطرح شده بود و استفانو سولیما (کارگردان Sicario: Day of the Soldado) و جو رابرت کول (نویسنده Black Panther) نیز به پروژه پیوسته بودند. اما در نهایت در سال ۲۰۲۰ این طرح متوقف شد.

درباره فرنچایز Call of Duty

Call of Duty نخستین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و تاکنون بیش از ۳۰ نسخه از آن، شامل اسپین‌آف‌ها و بازی‌های موبایلی، عرضه شده است. داستان برخی نسخه‌ها در فضای جنگ جهانی دوم جریان دارد و برخی دیگر در دوران مدرن یا آینده روایت می‌شوند. این مجموعه تاکنون با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان، یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا