اخبار فیلم و سریال

سونی قربانی موفقیت KPop Demon Hunters شد!

انیمیشن سونی پیکچرز اگرچه تولید و توسعه KPop Demon Hunters را بر عهده داشت، اما گزارشی تازه نشان می‌دهد این استودیو از فروش حق پخش این فیلم بسیار موفق به نتفلیکس، چه درآمد اندکی کسب کرده است.


بر اساس گزارش‌ها، KPop Demon Hunters یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۵ محسوب می‌شود. این فیلم موزیکال اکشن–فانتزی سه‌بعدی که در ژوئن در نتفلیکس منتشر شد، تاکنون با بیش از ۱۸۰ میلیون بازدید به دومین اثر اورجینال پربیننده تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است.

علاوه بر موفقیت در میزان تماشا، موسیقی فیلم نیز دستاوردی بی‌سابقه داشته است. آلبوم موسیقی متن ابتدا در رتبه هشتم بیلبورد ۲۰۰ آمریکا قرار گرفت و در هفته دوم به رتبه سوم صعود کرد. رکوردشکنی در استریم باعث شد در هفته سوم به رتبه دوم برسد؛ بزرگ‌ترین هفته استریم موسیقی متن در بیش از سه سال گذشته، پس از Barbie.

تک‌آهنگ اصلی این فیلم با عنوان “Golden” که توسط گروه خیالی دخترانه HUNTR/X اجرا شد، به رتبه نخست بیلبورد هات ۱۰۰ رسید؛ موفقیتی که برای نخستین بار در تاریخ نصیب یک گروه دخترانه کی‌پاپ – چه واقعی چه خیالی – شد.


با وجود این موفقیت خیره‌کننده، همه دست‌اندرکاران فیلم از آن سودی نبرده‌اند. در حالی که KPop Demon Hunters به یک فرنچایز جهانی بدل می‌شود، سونی پیکچرز بیشتر از حاشیه به تماشا نشسته است.

طبق گزارشی از Puck، هرچند این فیلم توسط استودیوی Sony Pictures Animation ساخته و توسعه داده شد، اما این استودیو بر اساس قرارداد خروجی سال ۲۰۲۱، حق پخش آن را به نتفلیکس فروخته است. به گفته «متیو بلونی»، این قرارداد درآمد سونی را در حدود ۲۰ میلیون دلار محدود کرده است.

این رقم در مقایسه با موفقیت عظیم فیلم شاید بسیار اندک به نظر برسد، اما باید توجه داشت که اکران سینمایی نیز الزاماً چنین محبوبیتی را تضمین نمی‌کرد. در نتفلیکس، فیلم بدون هیچ مانعی به مخاطبان جهانی دست یافت و توانست محبوب شود؛ چیزی که احتمالاً در سینماها ممکن نبود.

با این حال، در نگاه امروز، ۲۰ میلیون دلار در برابر درآمد احتمالی حاصل از اکران سینمایی یا مالکیت بلندمدت فرنچایز، رقمی ناچیز جلوه می‌کند. سونی حق تولید فیلم‌های بعدی را حفظ کرده است، اما کنترل دنباله‌ها، اسپین‌آف‌ها و همکاری‌های موسیقایی پرسود، در اختیار نتفلیکس است. تنها موسیقی فیلم به‌تنهایی ارزشی معادل همین ۲۰ میلیون دلار دارد.


در خط داستانی فیلم، زمانی که ستارگان کی‌پاپ «رومی»، «میرا» و «زویی» در حال فروش بلیت‌های کنسرت نیستند، با هویت‌های مخفی خود به‌عنوان شکارچیان شیاطین از طرفدارانشان در برابر خطرات ماورایی محافظت می‌کنند. این بار آنان باید با بزرگ‌ترین تهدید خود روبه‌رو شوند: یک گروه پسرانه رقیب که در واقع شیاطینی در لباس انسان هستند.

با توجه به موفقیت عظیم KPop Demon Hunters که با آثار پرفروشی همچون Frozen مقایسه می‌شود، نتفلیکس reportedly در حال بررسی تولید دو دنباله سینمایی و حتی یک اقتباس لایو-اکشن است. «مگی کانگ»، خالق و کارگردان مشترک فیلم، پیش‌تر در گفت‌وگویی با ScreenRant درباره ایده‌های دنباله اظهار داشته بود:

«همیشه داستان‌های فرعی وجود دارد؛ چیزهایی که هنگام ساخت فیلم به ذهنمان می‌رسد. خیلی از پرسش‌ها پاسخ داده می‌شوند اما نه به طور کامل. بخش‌های زیادی هست که می‌توانیم کشف و بسط دهیم.»

هرچند هنوز هیچ برنامه رسمی برای آینده فرنچایز اعلام نشده، نتفلیکس از اکران محدود سینمایی این اثر به‌صورت Sing-along خبر داده است. این رویداد ویژه تنها برای یک آخر هفته، در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اوت برگزار می‌شود. با این حال، با فروش سریع بلیت‌ها، سینماها از نتفلیکس درخواست کرده‌اند تا مدت اکران را تمدید کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا